آبزیناب

تفاوت استخر پیش ساخته زینکالیوم و گالوانیزه

خرید استخرهای پیش ساخته

یکی از مشاغل مورد نیاز و حیاتی برای رفع نیاز به پروتئین و خوراک، آبزی پروری است. امروزه استخرهای مختلفی برای پرورش آبزیان تولید می شود که می خواهیم تفاوت استخر پیش ساخته زینکالیوم و گالوانیزه را توضیح بدهیم. تا در آخر بتوانیم به یک نتیجه درست رسیده و برای یک خرید خوب آماده شویم.

کشور ما ایران به علت دارا بودن اقلیم مساعد و شرایط آب و هوای مناسب، پرورش اکثر آبزیان به شغلی پر درآمد و با امنیت بالای اقتصادی تبدیل شده است. با توجه به رشد روز افزون جمعیت و نیاز آن ها به مواد پروتئینی سالم، پرورش ماهی با استقبال زیادی روبرو شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه در پرورش ماهیان، انتخاب و تهیه استخر مناسب است؛ به گونه ای که این استخرها از مرغوبیت و کیفیت قابل توجهی برخوردار باشند تا در حین پرورش ماهی، روند تکثیر، رشد و پرورش ماهیان را مختل نکنند.

استخرهای پیش ساخته زینکالیوم و گالوانیزه هر دو انتخاب بهتری نسبت به خرید استخرهای بتنی می باشند اما این دو تفاوت هایی باهم دارند.

استخر پیش ساخته گالوانیزه با زینکالیوم چه تفاوتی دارد؟

همانطور که از اسم آنها مشخص است، لایه های فلزی بیرونی از لحاظ آلیاژ و مقاومت با یکدیگر متفاوت هستند. ورق های زینکالیوم از  ۵۵ درصد آلومینیوم، ۱ درصد سیلیکن
، ۴۳درصد روی تشکیل شده است این آلیاژ آلومینیوم و فولاد باعث می شود طول عمر ورق ها بسیار بیشتر از ورق های گالوانیزه معمولی می باشد. ورق های گالوانیزه با عنصر روی خالص یا آلیاژ آهن – روی پوشش داده می شود. ورق های زینکالیوم نسبت به رطوبت و شرجی بودن محیط و تماس مستقیم با آب بسیار مقاوم تر می باشند.

از تفاوت های دیگر آن ها باید به انعطاف پذیری بالای ورق های زینکالیوم اشاره کرد به همین دلیل استخرهای پیش ساخته زینکالیوم قابلیت شکل پذیری بهتری نسبت به گالوانیزه دارد.

آبزیناب

استخرهای پیش ساخته زینکالیوم

استخر های پیش ساخته زینکالیوم نوع جدید و مدرن برای لایه بیرونی استخر های پیش ساخته است که در ایران توسط شرکت های صنعتی تولید استخر پیش ساخته، تولید و در هایپر صنعت فامکو تامین می شود. استخر های زینکالیوم نسبت به استخر های گالوانیزه قیمت بالاتری دارند، اما مزیت طول عمر بالا و مقاومت بالا باعث استقبال مزرعه داران آبزی پرور از این نوع استخر پیش ساخته شده است.

مزایای استخر پیش ساخته زینکالیوم

وزن مناسب

انعطاف پذیری مطلوب

عمری طولانی تر

مقاومت در برابر ضربه

ظاهری براق تر و شفاف تر

ضد زنگ


استخر پیش ساخته گالوانیزه

استخر گالوانیزه پرورش ماهی  با قابلیت راه اندازی سریع با ورق های گالوانیزه و فلزی با امکان جابجایی آسان مناسب برای پروش ماهی و آبزیان و ذخیره آب با قیمت بسیار ارزان و به صرفه برای کسانی که قصد راه اندازی و ساخت استخر جهت پرورش ماهی را دارند این محصولات و استخر های گالوانیزه میتواند بهترین گزینه باشد برای راه اندازی این استخر نیازی با گود برداری داخل زمین نیست و میتوانید آن را در هر محلی اجرا نمایید استخرهای پیش ساخته از ورق های فولادی گالوانیزه با ، ارتفاع ۱۲۰ سانتیمتر و ۷۰ الی ۸۰ سانتیمتر در کوتاه ترین زمان برای شما نصب و راه اندازی خواهد شد.

مزایای استخر پیش ساخته گالوانیزه

جابه جایی راحت

استفاده در سطوح صاف

قیمت مناسب

نصب و راه اندازی سریع

شباهت استخر پیش ساخته گالوانیزه و زینکالیوم

پس از تفاوت استخر پیش ساخته زینکالیوم و گالوانیزه به شباهت این دو استخر می پردازیم. هر دو استخرهای پیش ساخته مزایای مشابه هم داشته که بسیار قابل توجه است مانند:

قابلیت جابجایی و مونتاژ مجدد

زمان ساخت بسیار کوتاه( یک روز)

خاصیت ضد UV

خروجی مرکزی و زیر سازی سبک،ساده و ارزان

حجم کم دیواره ها و ظاهر مناسب

امکان ساخت ابعاد بزرگ از قطر3.5 تا 12 متر و ارتفاع 1.2 تا 2.2 متر

قیمت بسیار کم استخر پیش ساخته نسبت به سازه های دیگر آبزی پروری در این حجم

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *