مخازن ذخیره آب پیش ساخته

یکی از روش های ساده ذخیره آب در یک فضای کوچک استفاده از مخازن آب استوانه ای یا همان استخر های پیش ساخته می باشد . از این مخازن برای ذخیره آب در کشاورزی ، گلخانه ، صنعت و حتی آشامیدن استفاده می گردد. این مخازن می توانند در هر سطحی در خارج وداخل مجموعه نصب گردد. به طور مثال درون گلخانه جهت هم دما شدن آب بامحیط نگهداری گیاه نصب می شوند.

این مخازن به صورت یک پکیج از ورق های فولادی زینکالیوم به شکل استوانه ای و داخل مخازن از ورق های pvcliner جهت عایق نمودن تشکیل شده است.

نصب هر یک از این مخازن در مدت زمان بسیار کم و بستگی به حجم مخزن طی چند روز انجام می گردد.

استخر های پیش ساخته با کاربرد مخازن ذخیره آب در این مجموعه به فروش می رسند. کاربرد استخرهای پیش ساخته آبزیناب دارای ابعاد و حجم بالا علاوه بر اینکه استخر پرورش انواع ماهی می باشد به عنوان مخزن ذخیره آب نیز میباشد.

مخازن آب با قیمت مناسب جهت ذخیره آب در صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

خصوصیات مخازن ذخیره آب

از جمله مشخصات این مخازن می توان به نصب سریع وآسان, پیچ و مهره بودن آنها و قابلیت مونتاژ و دمونتاژ و استحکام بالا اشاره نمود.

امروزه حفاظت از منابع با ارزش آب های زیر زمینی و خاک و قوانین سخت گیرانه زیست محیطی در خصوص عدم نشت مواد آلوده کننده خاک و محیط زیست و همچنین لزوم ذخیره سازی و استفاده بهینه از منابع آب باعث شده است تا استفاده از pvc در بسیاری از پروژه های مرتبط با زمین و آب متداول گرد.

مقاومت شیمیایی عالی ، مقاومت بسیار خوب در برابر اشعه ماوراء بنفش (uv) ، ازدیاد طول مناسب ، نصب سریع و آسان ، ابعاد بزرگ و جوش پذیری مناسب از مشخصات بارز لایه ی داخلی این مخازن می باشد .

و همچنین این مخازن را جهت ذخیره آب آشامیدنی، آب کشاورزی در گلخانه ها, باغات, پارکها, زمینهای ورزشی, میادین شهری, ایستگاههای اتش نشانی, پرورش ماهی و…نیزبه کار می برند.

این مخازن مانند استخر پیش ساخته پرورش ماهی بر خلاف نوع بتنی دارای محدودیتهای زمانی ومکانی در ساخت ونصب نمی باشند.